FANDOM

ראסל טי דייויס
250px-RTDAllons-y.jpg
תאריך לידה
תפקיד עיקרי
כותב ראשי
מפיק בפועל
זמן פעולה עיקרי
עבודות נוספות
הכי גאים שיש

קצין ​ראסל טי דייויס (נולד בתור סטפן ראסל דייויס, ב-27 באפריל 1963) היה אחראי לחזרתה של דוקטור הו ויצירתן של סדרות הבת טורצ'ווד והרפתקאות שרה ג'יין. מ-2005 עד אמצע 2009 הוא היה הכותב הראשי והמפיק בפועל של הסדרה המחודשת של דוקטור הו

הוא הכותב המזוהה ביותר עם הסדרה בכל ההיסטוריה שלה. עמדתו בהצלחת התוכנית היא בלתי ניתנת לערעור, מאחר שהוא היה אחראי להפקת שש סדרות שקשורות לדוקטור הו בעת ובעונה אחת.

תרומותיו לדוקטור הו הן אדירות. דייויס הוא, כרגע, הכותב המזוהה ביותר עם הגרסה המחודשת של דוקטור הו. הוא כתב יותר סיפורים לדוקטור הו מאשר כל כותב אחר מאז 1963. כולל החומר שהוא כתב לטורצ'ווד והרפתקאות שרה ג'יין, הוא כתב יותר שעות של פרקים שמתרחשים ביקום של דוקטור הו מכל אחד אחר. למרות זאת, במידה והוא לא יכתוב יותר פרקים לדוקטור הו אחרי פרישתו ב-2009, הוא יישאר שני לרוברט הולמס במספר השעות של הפרקים של דוקטור הו בלבד. בין שידור הפרק חצות עד שידור החלק השני של סוף הזמן, דייויס נשאר האדם היחיד שכתב תשע שעות שידור רצופות (לא כולל פרקים קצרים או פרקים של טורצ'ווד).

מעבר לדוקטור הו הטלוויזיונית, דייויס כתב גם מספר פרוזות לדוקטור הו, בין אם בדיונות או לא בדיונות.

בתור וולשי בעצמו, ראסל החל להפיק בפעם הראשונה את דוקטור הו בווילס, והפך את הסדרה לאחת הסדרות המזוהות ביותר עם האומה הזאת. נקודות הציון והאיזכורים של אתרים בווילס בתוך הסדרה הגדילו את מספר התיירים והמבקרים במדינה. בסופו של דבר, ראסל טי דייויס לא רק תרם חומר לדוקטור הו, אלא גם הגדיל באופן משמעותי את כלכלתה של ווילס.

ביוגרפיהעריכה

עבודות מוקדמותעריכה

הצלחתו המשמעותית הראשונה של ראסל טי דייויס בטלוויזיה הייתה כאשר כתב לערוץ CBBC את הסדרה העונה האפלה (The Dark Season), שהכילה איזכורים ורמזים רבים לדוקטור הו. דייויס ייצור מאוחר יותר עוד סדרת מד״ב לCBBCשקיעת המאה (Century Falls). הוא יצר את הסדרה זוכת הפרסים הכי גאים שיש (Queer as Folk) המקורית, שלאחר מכן זכתה לעיבוד אמריקאי. הוא גם כתב סדרת מדע בדיוני למבוגרים, השני מגיע (The Second Coming), בכיכובו של כריסטופר אקלסטון שיגלם מאוחר יותר את דמותו של הדוקטור התשיעי.

תחייתה של דוקטור הועריכה

הקשר הראשון של דייויס לדוקטור הו קרה ב-1996, אז הוא כתב את הפרוזה עינוגים פגומים לסדרת הספרים ההרפתקאות החדשות של וירג'ין. הוא כתב את רוז, הפרק הראשון של גרסת 2005 של דוקטור הו, דבר שעשה אותו לאדם הראשון שכתב גם כותב של ספין-אוף מורשה של דוקטור הו וגם כתב פרק רשמי לגרסה הטלוויזיונית. הוא יפנה מאוחר יותר לקולגות אחרות שלו בשביל שיכתבו פרקים לסדרה, כולל מארק גאטיס, רוברט שרמן, פול קורנל, גארת׳ רוברטס וסטיבן מופאט.

כשהגרסה המחודשת של הסדרה שגשגה והניבה הצלחה בקרב הצופים, דייויס יצר שתי סדרות בת לדוקטו טורצ'ווד והרפתקאות שרה ג'יין. הוא כתב (או כתב בשיתוף) את פרקי הפתיחה של שתי הסדרות האלו. בניגוד לדוקטור הו, התערבותו של דייויס בכתיבת שתי הסדרות האלה הייתה מינימלית (בדוקטור הו: סיפורו של הכותב שהוא היה אמור לכתוב את קיס קיס, באנג באנג אך לבסוף נתן את הכתיבה לכותב אחר ושמר לעצמו רק את הזכויות על הסצנה של האויב שנוסע ברחובות קארדיף). דייויס גם כתב טור קבוע למגזין דוקטור הו, בו הוא נתן לעיתים רמזים על סיפורים קרובים, בדרך כלל בתור קטעים קצרים של דיאלוגים או משפטים שלמים מתוך הפרק.

פרישהעריכה

ב-20 במאי 2008, דייויס הודיע רשמית על פרישתו מדוקטור הו. הוא המשיך לפעול בתור מפיק בפועל בעונת הספיישלים ב-2009, לפני שהוחלף בידי סטיבן מופאט בעונה 5 ב-2010. הוא גם הפיק בפועל את העונה השלישית של טורצ'ווד ואת העונה השלישית של הרפתקאות שרה ג'יין. לאחר מכן, בראיון איתו לאחר שידור העונה השלישית של טורצ'ווד, הוא אמר שלא רק שהוא הולך להישאר עם טורצ'ווד לעשור נוסף אם דבר זה יידרש, הוא גם מצפה לראות בעתיד קרוס-אוברים בין טורצ'ווד לדוקטור הו. בשנת 2010, הוא הכריז שהוא הולך להפיק בפועל גם את עונות 4 של טורצ'ווד והרפתקאות שרה ג'יין. הוא החל להפיק בפועל גם את העונה החמישית של הרפתקאות שרה ג'יין, אך הפקתה הופסקה בעקבות מותה של אליזבת סליידן, השחקנית הראשית בסדרה. זאת הייתה העבודה האחרונה של דייויס בטלוויזיה עד עכשיו.

הכללת דמויות להט״ביות בסדרהעריכה

בכל עבודותיו, ללא יוצא מן הכלל, דייויס כלל בתסריטים שכתב דמויות הומוסקסואליות גאות. הוא היה הראשון בסדרה שהשתמש בתסריטיו בטרנסג׳נדריות מוצהרת (סוף העולם) והומוסקסואליות גברית (חייזרים בלונדון) ונשית מוצהרת (עומס תנועה). בזמן שסטיבן מופאט היה הראשון לכתוב על ביסקסואליות, (הדוקטור רוקד) ראסל טי דייויס יצר את קפטן ג'ק, הדמות הפאנסקסואלית הראשונה בדוקטור הו. מספר פרקים בדוקטור הו ובטורצ'ווד הציגו זוגות חד-מיניים, ובייחוד טורצ'ווד שהציגה מערכת יחסים גברית בין ג'ק הארקנס ויאנטו ג'ונס בעונתה השנייה

תרומות משמעותיות לדוקטור הועריכה

ראסל טי דייויס יצר את הקונספטים של מוסד טורצ'ווד, הסלית'ין, הג'ודון והכת של סקארו. הוא יצר סיפור רקע משמעותי, מלחמת הזמן, ואת הריסתם של גאליפריי ואדוני הזמן.

הוא גם יצר את המלווים רוז טיילר, ג'ק הארקנס (יחד עם הכותב סטיבן מופאט), מרתה ג'ונס, דונה נובל, מיקי סמית וגם מספר דמויות משניות חשובות. 

הוא יצר את הקונספטים, הפורמטים והדמויות העיקריות בסדרות הבת טורצ'ווד והרפתקאות שרה ג'יין (לא כולל שרה ג'יין סמית, שנוצרה 30 שנה לפני כן בידי רוברט הולמס) ויצר את הרעיון של ליצור פרקים קצרים - הקשורים לקאנון - לאירועים מיוחדים כמו חגים או ימי תרומה.

הוא אחראי לליהוקם של כריסטופר אקלסטון ודייויד טננט לתפקידם של הדוקטור התשיעי והעשירי בהתאמה, כמו גם לליהוקם של מלוותיהם. 

הוא החזיר, שכתב והציג מחדש דמויות ומפלצות ישנות מהסדרה המקורית, והתאים אותם לתקופה המודרנית. דמויות אלה כוללות בין השאר את האוטונים, התודעה הנסטינית, דאלקים, סייברמן, מאקרה, המאסטר, סונטארנים ודאברוס. דמויות ישנות שהוא החזיר כוללות את שרה ג'יין סמית, K9, בריגדיר לטבריג סטיוארט וג׳ו גראנט. הדוקטור החמישי חזר באחד הפרקים שהופקו תחת פיקודו של דייויס, והתסריט שכתב להדוקטור הבא כולל איפיונים חוזרים של עשרת הדוקטורים הראשונים. 

למרות שזהו קונספט שהוצג לראשונה עוד בימיה המוקדמים של הסדרה (ראה: האצטקים, לדוגמא), ״נקודות קבועות בזמן״ ואירועים שלא ניתנים לשינוי הפכו לקונספט קבוע בתקופתו של דייויס ככותב. קונספט זה מסביר למה אירועים כמו מלחמת העולם הראשונה או מלחמת עיראק עדיין מתרחשים ביקום של דוקטור הו, למרות שהם מבוססים על אירועים ארציים אמיתיים, ולא מתרחשים בעקבות ״פלישות של דאלקים״.

מידע נוסףעריכה

  • ב-2008, ראסל טי דייויס קיבל דרגת קצין במסדר האימפריה הבריטית, והפך למפיק השני של דוקטור הו שמחזיק בדרגה זו. (וריטי למברט קיבלה דרגת קצין ב-2002)
  • בראיון, הוא ציין שפרקי חג המולד תופסים את מקום הפרק האהוב עליו בכל עונה.

עבודות בדוקטור הועריכה

בתור כותבעריכה

בתור מפיק בפועלעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית