FANDOM

קלרה אוסוולד
Something awesome
כינויים עיקריים האישה שמתה פעמיים
נערת הסופלה
אליס מונטגיו
הנערה הבלתי אפשרית
גזע אנושית
השתייכות הדוקטור האחד עשר
אלסקה
הורד והכתר
אחוזת לטימר
מקום מוצא כדור הארץ
הופעה ראשונה מקלטם של הדאלקים
הופעות ראה רשימה
שחקן עיקרי ג'נה קולמן
שחקן אחר ניקולס פג (בתור דאלק)
שחקן/ית קול עיקרי/ת ניקולס בריגס
קלרה אוסוולד הייתה בת אדם מהמאה ה-21 שמטרתה היחידה בחיים הייתה להציל את הדוקטור. לאחר שהיא נהייתה למלוותו של הדוקטור האחד עשר, הוא קרא לה "הנערה הבלתי אפשרית" ו"התעלומה היחידה ששווה לפתור", למרות שהיא לא ידעה למה. לבסוף, היא הקריבה עצמה בשביל הדוקטור, כאשר היא קפצה אל תוך זרם הזמן שלו ופיזרה עצמה בנקודות שונות ברחבי ההיסטוריה שלו. בגלל זה, נראה שהיו לה מספר רב של חיים. קלרה מיוחדת בזה שפגשה את כל אחד עשר ההתגלמויות הראשונות של הדוקטור, וכמו כן, גם אחת אחרת.

ביוגרפיה עריכה

ילדות עריכה

קלרה אוסוולד הזאת נולדה בלנקשייר, אנגליה. כשהיא פגשה אותו לראשונה בתור ילדה, הדוקטור האחד עשר היה מצוברח שהוא עוד לא הצליח למצוא אותה, ושלא הצליח עוד להבין מי היא באמת. היא חשבה שהרעיון של גורל היה "שטויות".

בתור ילדה, היא תמיד איבדה דברים; "העיפרון הטוב ביותר שלה", תיק בית הספר שלה, סבתא שלה והמוג'ו שלה, את כולם היא מצאה בסופו של דבר. בכל פעם שהיא איבדה משהו, היא הלכה למקום שקט, עצמה את העיניים, ואז נזכרה איפה שמה אותו. היא המליצה לדוקטור לעשות זאת גם בשביל למצוא את החברה שלו, בלי לדעת שזאת הייתה למעשה היא.

אמה של קלרה הזאת, אלי אוסוולד, אמרה לקלרה "לא לדבר עם זרים", אבל היא דיברה עם הדוקטור בכל זאת (הפעמונים של ג'ון הקדוש: פריקוול). הפחד הגדול ביותר שלה בתור ילדה היה ללכת לאיבוד. בזמן שהייתה בביקור בחוף בלקפול בזמן חופשה, סיוטה הגדול התגשם והיא נאבדה, אך אימה מצאה אותה במהירות. אלי ניחמה אותה ואמרה לה שהיא תמיד תמצא אותה, לא משנה לאן היא תלך.

אמה מתה ב-5 במרץ 2005. אביה, דייב אוסוולד, ניחם את קלרה בלוויה שלה, בזמן שהדוקטור צפה בשניהם בשקט (הטבעות של אקהטן).

הופכת לאומנת עריכה

בנקודה מסוימת בחייה הבוגרים, היא וחברתה ביקרו בבית קברות, שם היא חלפה על פני הקבר של עצמה מהמאה ה-19 וציינה באירוניה, "אני לא מאמינה ברוחות" (אנשי השלג).

קלרה רצתה לטייל בעולם אחרי האוניברסיטה, אבל לפני שהיא הלכה, היא ביקרה שבוע אצל חברים של משפחתה. במהלך השבוע הזה, אם המשפחה נפטרה, וקלרה דחתה את טיולה בשביל לשמש כאומנת לילדים, ארטי ואנג'י מייטלנד. למרות שהיא לא הייתה מוכשרת במחשבים, היא הייתה פיקחת מאוד ואהבה ספר שנקרא קיץ נופל, בו היא העדיפה את הפרק האחת עשרה על העשירי. למרות אי כשירותה עם רשת האינטרנט, היא ניסתה להשתמש בו בוקר אחד בביתם של המייטלנדים, ויצרה לעצמה משפט קליט, "רוץ ילד חכם וזכור", כדי שתוכל לזכור את חיבור ה-WI-FI שלה, ריחוז123, אך למרות זאת, היא עדיין נזקקה לשירות הטכני כדי להתחבר.

מסעות עם הדוקטור עריכה

אישה בחנות, שככל הנראה הכירה את הדוקטור, נתנה לקלרה את המספר של הטלפון שנמצא על דלת הטארדיס של הדוקטור. למרות שהדוקטור האחד עשר ניסה לסייע לה, קלרה לחצה על חיבור ה-WI-FI של האינטליגנציה הגדולה בטעות. הדוקטור הגיע בזמן בשביל לעצור את קלרה מלהיות מועלה לאינטרנט באופן מלא, אבל היא חזרה לגופה עם גאונות המחשב שניתנה לה על ידי גברת קיזלט.

הפעמונים של סנט ג'ון

קלרה רוכבת על אופנוע עם הדוקטור האחד עשר (הפעמונים של ג'ון הקדוש).

אחרי שהיא לקחה קיצור דרך לבוקר הבא בעזרת הטארדיס, קלרה פרצה למערכות של האינטליגנציה הגדולה, ובחרה את השם "אוסווין" בתור שם המשתמש שלה. היא גילתה שבסיס האינטליגנציה נמצא במגדל השארד, אבל אז הועלתה שוב לרשת, והפעם בהצלחה. לאחר שהיא הורדה לגופה בפעם השנייה, קלרה התעמתה עם הדוקטור בנוגע למה שקרה לה, והם דיברו על התשוקה שלה להרפתקאות ועל אחראויות האומנת שלה. הדוקטור ביקש ממנה לטייל איתו, והבטיח להחזיר בלי שאף אחד ידע שהיא אי פעם נעלמה, אך היא הפתיעה אותו כשסירבה להצעה ואמרה לו לחזור שוב מחר, אחרי שבע, ולבקש ממנה שוב (הפעמונים של ג'ון הקדוש).

כשהדוקטור חזר לבקש ממנה שוב, היא חיכתה בלהיטות על מדרגות ביתה ורצה לראות את חוץ הטארדיס ברגע שהנקישה נשמעה על הדלת. כשהדוקטור שאל לאן היא רוצה ללכת, היא השיבה רק "מקום אדיר", והוא לקח אותה אל הכוכב החייזרי הראשון שלה: אקהטן.

180px-Clara looks out of TARDIS

קלרה מסתכלת מהטארדיס על ביתה בלונדון (הטבעות של אקהטן).

שם, הם חקרו את השווקים, וצפו בפסטיבל ההענקות. כשמרי גלאל, שאותה קלרה ניחמה ועודדה לשיר את השיר הארוך, נלקחה בידי המומיה, קלרה והדוקטור הצילו אותה. בעשייתה זאת, קלרה הייתה חייבת לוותר על הטבעת של אמה, לה היה ערך רגשי עצום עבורה. לאחר מכן, היא נאלצה להקריב משהו יקר אף יותר: העלה שהפגיש בין הוריה, 'העלה החשוב ביותר בהיסטוריה האנושית'. אחרי שהיא הצילה את כל האנשים על הכוכב, הם הודו לה והחזירו לה את הטבעת שלה.

אחרי טיולה הראשון, הדוקטור החזיר את קלרה חזרה לביתה בלונדון. היא ציינה שביתה נראה שונה (הטבעות של אקהטן).

מאוחר יותר, הדוקטור לקח אותה למסע נוסף, אבל במקום להגיע ללאס וגאס כמתוכנן, הם נחתו בפיירבירד, צוללת סובייטית בקוטב הצפוני של 1983. בזמן שהדוקטור ניסה להביא את הצוללת השוקעת לבטחה, הטארדיס הפעילה את מערכת הבריחה מפעולה עוינת שלה, ונעלמה.

180px-ClaraInSkaldak'sHands

סקאדלאק אוחז בראשה של קלרה (מלחמה קרה).

הם גילו שלוחם הקרח סקאדלאק הועלה לסיפון. הדוקטור ניסה לשכנע את צוות הצוללת לנהוג איתו בשלום, אבל סגן סטפאשין הכה את סקאדלאק במקל בהמות. הדוקטור הורה לצוות לכלוא את סקאדלאק, אך סקאדלאק הצליח לצאת משלשאותיו ואיים לשגר את הטילים הגרעיניים של הצוללת. הדוקטור וקלרה הצליחו לגרום לו להסס בהחלטתו, וסקאדלאק והצוללת חולצו בידי צוללת של לוחמי קרח. סקאדלאק עזב ורוקן את הצוללת מנשק. אז, הדוקטור בדק להיכן הטארדיס הגיעה, וגילה שהיא בצדו השני של העולם, בקוטב הדרומי (מלחמה קרה).

הדוקטור לקח את קלרה לבית קליברן, שנרדף על ידי "מכשפת הבאר" כבר שנים רבות. בלא ידיעתה של קלרה, הדוקטור נסע לשם על מנת לדבר עם אמה גריילינג ואלק פאלמר ולגלות מי היא קלרה באמת. הדוקטור צילם תמונות רבות של המקום בו ישכון, שוכן ושכן בית קליברן במהלך היסטוריית כדור הארץ. הדוקטור השתמש בתמונות כדי להסביר שהרוח היא למעשה מטיילת בזמן מהעתיד בשם הילה טקוריאן, שכלואה ביקום כיס ובורחת מהאיש העקום. הדוקטור השתמש בבדולח ממטבליס III כדי שאמה תוכל לפתוח שער אל יקום הכיס. שם, הוא הציל את הילה אבל נכלא בעצמו; קלרה התכווחה עם הממשק הקולי של הטארדיס כשהטארדיס לא נתנה לה להיכנס, קלרה רצתה להשתמש בטארדיס בשביל להציל את הדוקטור בזמן שהטארדיס דאגה לבטיחות של עצמה.

לאחר מכן, אחרי שהוא חשף שהילה היא למעשה צאצאית של אלק ואמה, הדוקטור הבין שהיצור ביקום הכיס רק רצה להגיע ליצור אחר שנמצא בבית, והוא וקלרה נסעו להביא אותו מיקום הכיס (מחבוא).

180px-Clara and Eleventh Doctor around TARDIS console Journey to the Centre of the TARDIS

הדוקטור רוצה שקלרה תסתדר עם הטארדיס (מסע אל בטן הטארדיס).

בזמן שהדוקטור ניסה ללמד את קלרה איך להטיס את הטארדיס, מכונת הזמן נתפסה בשדה משיכה מגנטי מספינת החילוץ של האלים ואן באלן. גרסה עתידית של הדוקטור נכנסה לטארדיס דרך קרע בזמן, וזרק לעצמו הנוכחי שלט מגנו-גראב, עליו חרוטות המילים "כפתור גדול וידידותי". אחרי שהדוקטור לחץ על הכפתור, הטארדיס נעלמה, נמלטה משדה המשיכה של ספינת האחים ואן באלן ומנעה את דליפת מנועיה. הדוקטור סיפר לקלרה שיומיים נדחסו לזמן היחסי של יום אחד. הוא שאל את קלרה אם היא מרגישה בטוח כשהיא מטיילת איתו, והיא ענתה בחיוב (מסע אל בטן הטארדיס).

אחרי שחזרו לציר הזמן התקין, הדוקטור וקלרה טיילו ליורקשייר של שנת 1893 והגיעו לעיירה קטנה וחדשה, סוויטוויל, שמנוהלת בידי וויניפרד גיליפלאוור ושותפה המסתורי. בזמן שהם חקרו את העיר, השניים נלקחו בידי שומריה של גיליפלאוור אל מרתף בו הם הוטבעו בנוזל אדום ומוזר, המכונה "אימת הארגמן". כתוצאה מכך, קלרה הופנטה מהחומר והפכה לאחת ממשרתותיה של גיליפלאוור, בעוד שהדוקטור הצליח להתחמק מהתופעות הקטלניות של החומר, ובמקום, עורו התאבן והפך אדום, והוא יכל בקושי לזוז. לאחר שהוא ניצל בידי נערה מעוותת, הוא נמצא בתא מעופש על ידי ג'ני פלינט; ג'ני עזרה לו להבריא לפי הוראותיו, וכשהוא חזר למצבו הרגיל שוב, הוא וג'ני יצאו לחפש אחר קלרה. לבסוף, הם מצאו אותה מאובנת בצורת בובת חרסינה בתוך כיפת זכוכית באחד מבתי סוויטוויל. הוא שבר את הזכוכית, הוציא את קלרה, והוציא אותה ממצב ב'בובה' שלה.

קלרה, הדוקטור וג'ני יצאו להביס סופית את גברת גיליפלאוור, במגדל בעיר; גיליפלאוור, יחד עם שותפה - שהתברר עכשיו כעלוקה אדומה דוחה - תיכננו לשגר טיל שיפזר את "אימת הארגמן" בכל רחבי העולם, וימחק את האנושות מעל פני האדמה. קלרה ריסקה כיסא על לוח הבקרה של גברת גיליפלאוור, ומנעה ממנה להגשים את מטרותיה. לאחר שגיליפלאוור ניסתה לירות בדוקטור וקלרה על מנת לגרום להם להפסיק להפריע לה בתוכניתה הזדונית, היא נורתה ונפלה אל הרצפה בידי סטראקס; הגברת מתה עכשיו, כמו מר סוויט שנהרג על ידי בתה של גיליפלאוור, איידה.

הדוקטור החזיר את קלרה למאה ה-21, לבית משפחת מייטלנד. אנג'י וארטי, הילדים עליהם הוא שומרת, ראו תמונות מהרפתקאותיה עם הדוקטור במחשב הנייד שלה, וגילו מי היא באמת: מטיילת בזמן. הם ביקשו ממנה לקחת אותם איתה להרפתקאה, אחרת הם יספרו לאבא שלהם שהאומנת שלהם נוסעת בזמן. בלית ברירה, קלרה הסכימה (אימת הארגמן).

180px-Clara cyber gun

קלרה הורגת סייברמן (סיוט כסוף).

הדוקטור לקח את קלרה, ארטי ואנג'י לעולם הפלאים של הדג'וויק, פארק השעשועים הגדול ביותר ביקום. למרות זאת, הוא ננטש ונהרס כאשר עובדי צבא הגיעו לשם אלפי שנים קודם לכן כדי להרוג את הסייברמנים. הסייברמנים ששרדו ארבו בצללים ושדרגו עצמם. מאוחר יותר, הדוקטור העניק לקלרה אחריות על כוח הצבא, והיא, יחד עם חייליה ופורידג' נלחמו בסייברמנים. בינתיים, הדוקטור, אנג'י וארטי הומרו והפכו לסייברמנים חלקיים.

קלרה הוציאה את הדוקטור מהשפעת הסייבר והוא הוציא את אנג'י וארטי מההשפעה. אז, קלרה נזכרה בפצצה שיכולה להרוס את כל הכוכב, בעזרתה הם יוכלו להרוס את כל שלושת מיליוני הסייברמנים, שרק פורידג', שהתגלה כעת כקיסר של רוב היקום הידוע, יכל להפעיל בעזרת קולו. פורידג' הפעיל את הפצצה ושיגר את כולם לחללית שלו, שאותתה ברגע שהספירה לאחור של הפצצה החלה לפעול. הכוכב התפוצץ והסייברמנים נכחדו שוב. פורידג' הציע לקלרה נישואין, אך היא סירבה. אז, הדוקטור לקח את קלרה, אנג'י וארטי הביתה, וציין שיחזור לקחת אותה ב"אחד מימי הרביעי" (סיוט כסוף)

180px-Scatter

קלרה מפזרת גרסאות שונות של עצמה לאורך ההיסטוריה של הדוקטור (השם של הדוקטור).

יום אחד כאשר היא אפתה סופלה בביתה, קלרה קיבלה מכתב מוואסטרה, שהיה עטוף בסם שינה. היא נכנסה ל"שיחת ועידה", שם היא גילתה שהרוצח קלרנס דמרקו אמר ש"לדוקטור יש סוד, את יודעת. סוד אחד שהוא ייקח איתו לקבר. והוא התגלה" והראה לואסטרה את נקודות המיקום של קברו של הדוקטור. השיחה הופסקה בעקבות רציחתה של ג'ני על ידי אנשי הלחישה. ריבר העירה את ואסטרה וסטראקס והאינטליגנציה הגדולה הופיעה, תחת פניו של וולטר סימיון, כדי לספר לקלרה שבשביל להציל את חבריו, הדוקטור חייב לטראנזלור, מקום מותו. כשהיא התעוררה משיחת הועידה, ריבר נשארה מחוברת אליה. הדוקטור השתמש במעגלים הטלפתיים של הטארדיס בשביל להשיג את נקודות המיקום מתוך מוחה של קלרה, והשניים נסעו לטראנזלור, כשהם חוצים את ציר הזמן של הדוקטור. האינטליגנציה חיכתה שם, וניסתה להיכנס לקברו של הדוקטור - גרסא עתידית, ענקית ורקובה של הטארדיס.

לאחר שהיא נכנסה לטארדיס הרקובה דרך דלת צדדית נסתרת, קלרה החלה להיזכר באירועים של ציר הזמן שנמחק מזיכרונה, בו הדוקטור סיפר לה על חייה הכפולים. בינתיים, ג'ני ניצלה ממותה. הם הגיעו בסופו של דבר לקברו של הדוקטור, שם האינטליגנציה דרשה מהדוקטור שיספר את כינויים של הדוקטור#שמו. כאשר הוא סירב, ריבר אמרה את השם, והדלת נפתחה.

בתוך הקבר, האינטליגנציה נכנסה אל תוך ציר הזמן של הדוקטור, שכתבה את ההיסטוריה שלו, והפכה את כל ניצחונותיו להפסדים. היקום החל לקרוס, וכל העולמות והאנשים שניצלו בידיו של הדוקטור היו מתים כעת. ללא שום ברירה אחרת, קלרה עשתה את מה שהיא נועדה לו. היא דקלמה את המילים "רוץ ילד חכם, וזכור אותי", וצעדה אל תוך ציר הזמן של הדוקטור גם כן, מפזרת עצמה ברחבי החלל והזמן. הפעולה פיצלה את זהותה האמיתית, ויצרה גרסאות רבות של קלרה שהצילו את הדוקטור שוב ושוב.

בינתיים, הדוקטור האחד עשר החליט לקפוץ גם הוא אל ציר הזמן במטרה להציל אותה. כאשר היא שמעה את קולו המנחם של הדוקטור, היא התקרבה אליו. כשהם בדיוק עמדו לעזוב, קלרה הבחינה בהתגלמות של הדוקטור שהיא עוד לא פגשה. ההתגלמות הזאת הייתה היחידה ששברה את ההבטחה שהגיעה יחד עם הכינוי "הדוקטור". קלרה והדוקטור האחד עשר עזבו, כאשר הדוקטור המסתורי צופה בהם הולכים (השם של הדוקטור).

קו זמן חלופי עריכה

Time Zombie in corridor

קלרה בתור זומבי זמן (מסע אל בטן הטארדיס).

בציר זמן אחד, הטארדיס נלכדה בהצלחה על ידי האחים ואן באלן, דבר שגרם לספינה לערבב את העבר והעתיד. במהלך הבלבול, הדוקטור יצא מהטארדיס, בעוד שקלרה נלכדה בתוך מבוכי הספינה. היא הסתובבה ברחבי הטארדיס וברחה מזומבי זמן שאיים לפגוע בה. היא הגיעה לבסוף לספריית הטארדיס והתחבאה שם. היא קראה את הספר ההיסטוריה של מלחמת הזמן, וגילתה את שמו של הדוקטור.

היא המשיכה לטייל בין החדרים, עד שהגיעה לבסוף להד של חדר הבקרה. היא נמשכה אל הד אחר של אותו החדר, ושם התייחדה עם גרגור וטריקי ואן באלן. הדוקטור כיבה את הספירה לאחור של מנגנון ההשמדה העצמית הלא קיים של הטארדיס, אבל הבין שהמגנו-גראב גרם לתקלה במנועים. בדרך ל"בטן הטארדיס", הארבעה המשיכו לברוח מזומביי הזמן, והגיעו לחדר המנזר, וגילו מה זומביי הזמן היו באמת: הם. הדוקטור הצליח להפיל את הזומבים בפח ולגרום להם לקפוץ אל מותם בתוך עין ההרמוניה. הדוקטור וקלרה רצו אל לב הטארדיס. שם, הדוקטור סיפר לקלרה על הייחודיות שלה, ועל החיים והמיתות הרבים שלה.

הדוקטור גילה שסימני הכוויות על ידה של קלרה אומרים "כפתור גדול וידידותי". הוא הבין שהם צריכים לחזור לנקודת ההתחלה ולהפעיל את שלט המגנו-גראב, שגרם לסימני הכוויות על ידה של קלרה מלכתחילה, כדי למנוע את האסון. הדוקטור עבר דרך קרע בזמן כדי לתת את המכשיר לעצמו מהעבר, שהפעיל אותו בהצלחה, תיקן את הנזק במנועי הטארדיס וגרם לקלרה לשכוח את שמו (מסע אל בטן הטארדיס)

חיים אחרים עריכה

בגלל הקשר שלה עם ציר הזמן של הדוקטור, קלרה אוסוולד פגשה את הדוקטור בצורות רבות, כאשר בכל פעם היא נולדה ומתה כמו כל אדם רגיל. היא פגשה כל אחת מאחד העשר ההתגלמויות הראשונות של הדוקטור, כאשר בכל פעם היא הצילה את חייו. למרות זאת, היא ציינה שהוא הבחין בה רק פעמים אחדות מכל הפעמים האלו (השם של הדוקטור).

פגישותיה הרבות עם הדוקטור כוללות;

  • פגישה עם הדוקטור השלישי כאשר זה חולף על פניה עם בסי. כאשר היא צעקה את שמו הוא הסתובב לשניות אחדות וראה את פניה במראת המכונית.
  • כאשר הדוקטור השישי התהלך בטארדיס שלו, הוא חלף על פני קלרה. היא צעקה לו אך הוא לא שמע אותה.
  • לא ידוע מתי קלרה פגשה את הדוקטור התשיעי, אך ידוע שהוא רץ לידה בתוך זרם הזמן של עצמו העתידי.
  • כאשר הדוקטור העשירי צפה בשקיעה בעיר עתידנית, אוסווין אוסוולד צפתה בו דרך חלון.

אוסווין אוסוולד עריכה

אוסווין אוסוולד הייתה בת אדם צעירה שהצטרפה לחללית "אלסקה" בשביל "לראות את היקום".
כשה"אלסקה" התרסקה על מקלט הדאלקים, אוסווין ברחה דרך מנהרה על הכוכב, אבל לא עבר זמן רב עד שהיא נתפסה על ידי דאלק, ועברה המרת גנים על מנת להפוך לדאלק. בניגוד לחבריה לצוות החללית, שהפכו חלקית ל"בובות דאלקים" בעזרת ננו-גנים, קלרה הומרה באופן מלא לדאלק, הודות לאינטליגנציה הגבוהה שלה.
Oswinbecomesadalek

אוסווין הופכת לדאלק. (מקלטם של הדאלקים)

בעקבות הזוועה שקרתה לה, אוסווין יצרה לעצמה עולם דמיוני לתודעה האנושית שלה, על מנת לשכוח את האמת על מה שקרה לה. בעולם הזה, אוסווין האמינה שהיא שורדת על ידי הכנת סופלה ב"אלסקה". היא גם האמינה שהיא הצליחה לפרוץ לתוך המערכות של הדאלקים,  והזיקה להן קשות. 

שנה לאחר מכן, אוסווין עזרה לדוקטור, איימי ורורי למצוא מעבר בטוח בתוך מקלט הדאלקים; היא מחקה את כל הזיכרונות הקשורים בדוקטור מהזיכרון הקולקטיבי של הדאלקים, על מנת לתת לו לעבור את הדאלקים בביטחון. הדוקטור תכנן להציל אותה, עד שגילה את האמת עליה. הוא הסביר לאוסווין מה בעצם קרה לה, גילה לה שהיא הפכה לדאלק. אוסווין ניסתה להרוג את הדוקטור בהתחלה, אך לבסוף נשברה בעקבות מה שהיא הפכה אליו. לבסוף, אוסווין נתנה לדוקטור הזדמנות לחזור אל איימי ורורי, ומתה בפיצוץ יחד עם כל הדאלקים שהיו על הכוכב. (מקלטם של הדאלקים)

קלרה הויקטוריאנית עריכה

במה שהיה, מילולית, קו חיים אחר, קלרה אוסווין אוסוולד עברה כברמנית בפאב "הורד והכתר" בלונדון של המאה ה-19, ובאותו זמן, עבדה גם כאומנת תחת השם הבדוי "אליס מונטגיו". היא פגשה את הדוקטור בפעם הראשונה כאשר הוא חלף על פניה באמצע הרחוב. היא ציינה שאיש שלג פשוט צץ ברחוב משום מקום. הדוקטור הסכים איתה בפשטות והמשיך ללכת, מכיוון שעכשיו, אחרי האירוע הטרגי שעבר, הוא החליט לא להתעסק יותר עם קווי הזמן ביקום.

Clara as Montague

קלרה בתור האומנת "אליס מונטגיו". (אנשי השלג)

מיד לאחר מכן, קלרה עקבה אחרי הדוקטור וניסתה לאתר אותו. היא מצאה את הטארדיס שלו על ענן בשמיים, בעקבות סולם שהוביל אליה. מאוחר יותר, היא והדוקטור ברחו יחד מאיש שלג שהופיע "פתאום" משום מקום, ועלו יחד ישר אל הטארדיס. קלרה, לאחר מכן, אמרה שהטארדיס "קטנה יותר מבחוץ" ושאלה את הדוקטור אם יש בה מטבח. היא ציינה, ישר לאחר מכן, שהיא לא יודעת למה בעצם היא אמרה את זה, "כנראה בגלל שהיא פשוט אוהבת להכין סופלה". מיד לאחר מכן, קלרה נגררה בפתאומיות מתוך הטארדיס, החוצה, בידי אישה שכנראה עשויה מקרח. קלרה, יחד עם אשת הקרח, נפלה מהענן שעליו עמדה הטארדיס. היא מתה, אך חזרה לחיים לזמן קצר בעזרת סטראקס. הדמעות של משפחתה של קלרה גרמו לכך שהשמיים יורידו גשם, ולא שלג, דבר שככל הנראה הציל את העולם. מאוחר יותר, היא מתה, בפעם האחרונה. מילותיה האחרונות היו "רוץ, ילד חכם שכמותך... ואל תשכח." אלה היו המילים המדויקות שאוסווין אמרה בגלגול החיים הקודם שלה, לפני מותה הראשון. (אנשי השלג, מקלטם של הדאלקים)

אישיותעריכה

אוסווין אוסוולדעריכה

180px-Oswin human

אוסווין אוסוולד בתור בת אדם (מקלטם של הדאלקים)

אוסווין הציגה אישיות פלרטטנית ואנרגטית, ואף פלרטטה עם הדוקטור ורורי. בהזדמנות אחת, היא ביקשה מרורי להוריד את החולצה שלו בלי שום סיבה אמיתית. היא צחקה על הסנטר של הדוקטור, וכינתה אותו "נער הסנטר'.

אוסווין הודתה בפני רורי שהיא התאהבה פעם בבחורה בשם נינה, למרות שהיא ציינה שאז היא הייתה ב"תקופה", ואמרה את זה לרורי רק כשהיא פלירטטה איתו.

אחרי שהיא הומרה לדאלק, אוסווין לא יכלה לשאת את האימה במה שהיא הפכה אליו, והצליחה לשכנע את עצמה שהיא עדיין אנושית. הרצון של אוסווין היה חזק במיוחד, ואפילו לאחר המרתה, דחה את מצב רוחה למען שמירת אנושיותה. באופן בולט, אוסווין הייתה הדאלק היחיד אליו הדוקטור גילה כל סימן של חמלה או הבנה, והייתה בת האדם היחידה שהייתה חזקה מספיק כדי להתנגד להמרה הנפשית של הדאלקים. בנוסף לרצונה החזק, אוסווין גם הייתה מבריקה במיוחד, אך למרבה הצער, האינטליגנציה הגבוהה שלה היה מה שגרם לבסוף לזוועה שהיא עברה. היו לה יכולות פריצה מפותחות והיא הציגה ידע רב על הדאלקים והטכנולוגיה שלהם, שלעיתים אף עלה על זה של הדוקטור, בעיקר בגלל שהיא הפכה לדאלק בעצמה. לאוסווין היה ביטחון רב, ואולי אפילו קצת יותר מדי ממנו, והיא הייתה מודעת לאינטליגנציה הגבוהה שלה. היא אף קראה לעצמה "גאון" מספר פעמים.

נראה שאוסווין הייתה אכפתית מאוד. היא נתנה לדוקטור להשלים את משימתו של הריסת הכוכב, והתעקשה שהוא ישאיר אותה מאחור ויעזוב עם איימי ורורי. היא גם הייתה שחקנית מחוננת, והיא יכלה להעמיד פנים - בצורה ששכנעה אפילו את עצמה - שהיא בסדר עם מצבה, תוך ציון הערות פלרטטניות ושינוי קולה בקלות. היא גם השתמשה בכישרון הפלרטטנות שלה כדי להשאיר את רורי במצב רוח טוב ואף לספק לו מעט נחמה, מאחר שהוא ביקש ממנה להמשיך לפלרטט איתו כדי לשמור על ביטחונו. למרות התנהגותה הרגועה והעליזה, אוסווין כן הראתה סימני דאגה בנוגע למצבה והודתה שהיא פחדה לעזוב. נראה שהיא גם הייתה חשדנית בנוגע לאנשים זרים, והיא אף ביקשה מהדוקטור לבוא לאסוף אותה, מאחר שלא סמכה עליו שלא יעזוב בלעדיה; מאוחר יותר, היא הקריבה עצמה כדי להוריד את המגנים של מקלט הדאלקים כדי שפרלמנט הדאלקים יוכל לפוצץ אותו (מקלטם של הדאלקים).

קלרה הויקטוריאניתעריכה

קלרה הזאת הייתה נמרצת יותר ובעלת רצון חזק. היא הייתה מרותקת מהדוקטור ואף נישקה אותו בתשוקה. גם היא הייתה פלרטטנית במידה, והתגרתה בדוקטור כשהוא טיפס על סולם מעליה, ולה היה "נוף טוב אל הישבן שלו". היא הצליחה לגרום לדוקטור לעלות לפניה בסולם עם המשפט "עיניים קדימה, חייל", מאחר שהוא יכל לראות בקלות מתחת לשמלתה במידה והייתה עולה ראשונה. קלרה הייתה סקרנית מאוד ונחושה לגלות כל מה שיכלה על אדון הזמן המסתורי; באופן בולט, היא שאלה את השאלה הראשונה פעמיים באותו הלילה, וכשהדוקטור ציין ש"זאת שאלה מסוכנת", היא שאלה "מה לא טוב בסכנה?", והראתה שהיא גם הייתה פזיזה במקצת. קלרה גם הייתה פמיניסטית, וכעסה לזמן קצר אחרי שהדוקטור אמר שהטארדיס היא "לא יותר מקופסה כמו שאת אומנת", ואמרה שהוא מדבר כמו גבר. מסתבר שהדוקטור לא היה הגבר הראשון שדיבר אליה כך, והיא אמרה שהוא בדיוק כמו שאר הגברים שנהגו להתייחס אליה כאל "קלרה הקטנה והמתוקה". היא טענה בגאווה שהיא לא מתוקה, ושלמרות שהיא הייתה אישה קטנה, היא הייתה "גדולה יותר מבפנים".

לקלרה היה אמון גדול בדוקטור, בניגוד לאוסווין, שהביעה חשדנות כלפיו, ואפילו כשחבריו של הדוקטור, וואסטרה, ג'ני וסטראקס חשבו שהוא לעולם לא יחזור להציל את היקום, קלרה הייתה זו שהצליחה לגרום לו להפסיק להיות כה אומלל מאובדנו. הדוקטור הבין שהוא מצא מלווה חדשה, וכשקלרה מתה, הוא היה עצוב לזמן קצר בלבד, עד שגילה שעוד גרסה שלה נמצאת איפשהו ביקום.

קלרה הייתה חכמה מאוד, בדיוק כמו אוסווין, והבינה מיד את תוכניתו של הדוקטור להשתמש במטריה על מנת למשוך מלמעלה את הסולם שמוביל אל הטארדיס. היא גם הייתה האדם השני, אחרי הדוקטור, שניחשה שוולטר סיימון היה זקוק לאומנת הקרח למרות שהיא לא הייתה בטוחה למה הוא היה זקוק לה עד שהדוקטור הסביר זאת לחברי הקבוצה. היא גם הצליחה להבין שהמילה היחידה שתגרום לדוקטור לחזור להציל את העולם, "אגם" (פונד), לא רק תוריד את הדוקטור מהענן שלו, אלא גם תסביר לו שמשהו מסוכן נמצא באגם של משפחת לאטימר. קלרה גם הייתה חדה ויכלה לקלוט הסברים במהירות, ויכלה לדבר אף יותר מהר מהדוקטור ולציין הערות מתחכמות ושנונות בקלות. היא הצליחה לגרום לדוקטור לחייך בעזרת כישרונה רק רגע אחרי שנפגשו. הדוקטור החל לחבב אותה במהירות, ואפילו נתן לה את מפתח הטארדיס, למרות שהכיר אותה רק ימים ספורים. בניגוד לרוב הנשים בתקופה הויקטוריאנית, קלרה לא היססה לקחת את המושכות לידייה בעת הצורך.

קלרה יכלה לשנות את קולה ומבטאה בקלות ואימצה חיים כפולים, פעם בתור אומנת ופעם בתור ברמנית. ילדיו של קפטן לאטימר העריצו אותה, והרגישו נוח יותר לדבר איתה על בעיותיהם מאשר עם אביהם, מה שמראה שלקלרה גם היה צד מאוד אימהי באישיותה. כל המשפחה הייתה שבורה כאשר קלרה מתה. דמעותיהם, והדמעה האחת שקלרה הזילה על ערש דווי, היו האמצעים הסופיים שהביסו את האינטליגנציה הגדולה (אנשי השלג).

קלרה המלווהעריכה

קלרה אוסוולד מהמאה ה-21 הייתה מאופקת יותר מבשני חייה הקודמים, ולא חשפה את רגשותיה האמיתיים בקלות. למרות שהיא הייתה חכמה מאוד, בתחילה לא היה לה שום ידע טכני במחשבים, והיא נהייתה לגאונת מחשבים רק לאחר שהועלתה על האינטרנט האלחוטי על ידי ראש כפית. בדומה לאוסווין, היא הייתה חשדנית כלפי הדוקטור בתחילה, ובדומה לקלרה הויקטוריאנית, היא הייתה טוב בקשר עם ילדים. היא עקבה אחרי מרי גלאל, ילדה קטנה ואבודה, כדי לעזור לה למצוא את דרכה. זה מראה שהייתה לה נטייה אימפולסיבית לעזור לילדים, דבר שהוכח גם בעובדה שהפכה לאומנת. עם זאת, לא הייתה לה הפזיזות של חייה הויקטוריאניים, והיא חשבה על דברים לעומק ובזהירות רבה יותר, דבר שאפשר להבין מזה שהיא לא ישר הצטרפה אל מסעותיו של הדוקטור, אלא אמרה לו לחזור למחרת ולהציע לה שוב. למרות שהיא הייתה צמאה להרפתקאות, קלרה הייתה זהירה, ולא יודע איך להסתדר עם אישיותו המוזרה של הדוקטור. היא אפילו חשבה שייתכן שהוא עוקב אחריה, כשהוא למעשה עקב אחר נקודות בציר הזמן שלה כדי לגלות איך היא יכולה לחיות בשלושה גלגולי חיים נפרדים. גם קלרה הזאת הייתה פלרטטנית, אבל נראה שמבמהלך הרפתקאתה הראשונה עם הדוקטור היא רק הגיבה למצבים ולא יזמה אותם, בניגוד לגלגולים האחרים, היותר "יוזמים" שלה. נראה ששיגע אותה שהדוקטור שמר עליה מכל משמר למרות שהיא אפילו לא ידעה מה הסכנה (הפעמונים של ג'ון הקדוש, הטבעות של אקהטן).

לקלרה הייתה מערכת יחסים קרובה עם אמה ואביה והיא שמרה על העלה שהתחיל את מערכת היחסים שלהם במשך שנים רבות אחרי מותה של אמה, בתור מזכרת של זמנן ביחד. העלה היה יקר מאוד לקלרה, בגלל שאם הוא לא היה נוחת על פניו של אביה שנים רבות לפני כן, הוא לא היה פוגש את אמה. קלרה נתנה גם את הטבעת של אמה וגם את העלה לאל הזקן, למרות שמאוחר יותר היא קיבלה את הטבעת בחזרה. זה מראה את האכפתיות שלה ואת כוחה הגדול בתור אדם, שכן היא הייתה מוכנה להקריב שני דברים שהיו חשובים במיוחד עבורה על מנת להציל אחרים. נראה שהיא הייתה יותר אכפתית מהדוקטור, שלא היה מוכן להקריב את המברג הקולי שלו, אפילו שהוא יכל לקבל אחד אחר מהטארדיס (הטבעות של אקהטן).

למרות שהיא פחדה מהאל הזקן, קלרה הראתה אומץ ונאמנות גדולים בזה שהיא התגברה על הפחד שלה והלכה לעזור לדוקטור להביס את הכוכב החי. כשהדוקטור ציין שהיא הזכירה לו את חברתו שמתה מזמן (קלרה הויקטוריאנית), קלרה אמרה לו שהיא תשמח לטייל איתו, אבל בגלל מי שהיא ולא בגלל שהיא מזכירה לו רוח של מישהי. היא אמרה שהיא אישה אחרת ומיוחדת במינה, ורצתה שהוא יתייחס אליה ככזאת. זה מראה שהיא הייתה מוכנה להתעמת עם הדוקטור למען עמידה על זכויותיה (הטבעות של אקהטן).

קלרה הציגה שוב את אי הרצון שלה להיות מיוחסת ל"רוח" על ידי הדוקטור כשהשניים טיילו דרך ההיסטוריה של כדור הארץ, והדוקטור תיאר את החיים בטארדיס ל"חיים מחוץ לזמן". היא התרגשה לראות את מעגל החיים של הכוכב ותהתה האם גופתה נמצאת באדמה איפשהו פה. היא גם לא אהבה את הטארדיס, וקראה לה "פרה זקנה וממורמרת", אולי מאחר שהטארדיס החלה להיות עוינת כלפיה כשהיא סירבה לפתוח לה את דלתותיה כשקלרה ניסתה להחביא את מרי גלאל. קלרה סיפרה לדוקטור שהיא מרגישה שהטארדיס צופה בה. עם זאת, היא כן ניסתה להתייחס לטארדיס יפה, אלא אם כן היא הייתה מתוסכלת או מיואשת, כמו בפעם בה הדוקטור נכלא ביקום כיס, או כאשר היא שפכה מים על רצפתה והתנצלה. הטארדיס הציגה את התחושה של קלרה בהדדיות, והציגה את התמונה שלה בתור האדם שהיא מעריכה ביותר (מחבוא).

קלרה הייתה די קפדנית, והייתה הראשונה שהבחינה שהרוח בבית קליברן נמצאת באותה תנוחה בכל פעם ויכלה להבחין בקלות במשיכה רומנטית בין שני אנשים, כמו בפעם בה היא ציינה שהרגשות של אלק פאלמר לאמה גריילינג בולטים "כמו סנטר גדול". היא גם ציינה שוויסקי היה "הדבר האחד עשר הכי מגעיל שאי פעם הומצא". היא לא ציינה מה עשר הדברים הראשונים היו (מחבוא).

קלרה באמת לא ידעה שהיא חיה יותר מפעם אחת, והייתה מבולבלת ומפוחדת כשהדוקטור אמר לה את זה, וציינה שהיא פחדה כרגע ממנו יותר מהזומבים המטורפים שרדפו אחריהם במסדרונות הטארדיס. כשהיא התרגלה לחיים עם הדוקטור, היא החלה להיות יותר בטוחה, פזיזה וסקרנית, עד למצב בו כשהיא פתחה דלת ופיצוץ גדול נשמע ממנה, היא פשוט החלה לרוץ וציינה שזו הייתה "החלטה גרועה". סקרנותה אף הובילה אותה לגלות את שמו האמיתי של הדוקטור, למרות שהיא שכחה אותו כשהדוקטור שיכתב את הזמן. קלרה הייתה מבועתת כשהיא נרדפה בידי גרסה עתידית של עצמה, וכשהדוקטור הציל אותה היא הכתה אותה בחוזקה בזרועו כדי להסתיר את הפחד שלה. היא הייתה המומה כשהיא גילתה שהזומבי שרדף אחריה היה בעצם היא ממציאות חלופית. קלרה עדיין ניסתה להיות נחמדה לטארדיס, ואף נישקה אותה כשחשבה שהיא ניסתה לעזור לה כדי להוביל אותה לחדר הבקרה, אך תוסכלה כשגילתה שהדלת נעלמה (מסע אל בטן הטארדיס).

יכולותעריכה

אוסווין וקלרה של המאה ה-21 בלטו בזכות יכולות הפריצה המפותחות שלהן. קלרה השיגה את גאונות זו לאחר שהועלתה לאינטרנט על ידי ראש כפית. הידע של אוסווין במחשבים היה מפותח כל כך עד שהיא הצליחה לפרוץ לנתיב הרשת של הדאלקים ולמחוק כל זכר ופיסת מידע על הדוקטור מהזיכרון הקולקטיבי שלהם, דבר שאפילו אדון הזמן עצמו לא היה מסוגל לעשות (מקלטם של הדאלקים, הפעמונים של ג'ון הקדוש).

כל התגלמויותיה של קלרה התמחו בשמירה על ילדים. בגלגולה הויקטוריאני היא יכלה לשנות את מבטאה וקולה בקלות, ושיחקה חיים כפולים של ברמנית ואומנת. המבטא של גלגולה הויקטוריאני יכשל רק כשהיא תהיה המומה או מפוחדת, כמו בפעם שאומנת הקרח התפרצה אל חדר הילדים של לטימר (אנשי השלג).

באופן מוזר, קלרה הצליחה ללמוד במהירות איך לנהוג ברכב חייזרי שהיא מעולם לא ראתה, אחרי פעם אחת בלבד בה ראתה את הדוקטור נוהג בו (הטבעות של אקהטן).

אף אחד לא ידע איך היא עושה זאת, ואפילו לא היא עצמה, אך קלרה נשאה את היכולת היחודית למות ולקום לתחייה בציר זמן שונה לגמרי. בניגוד לג'ק הארקנס, היא לא סתם קמה לתחייה אחרי שמתה, אלא התעוררה בנקודה אחרת לגמרי בזמן, בלי שום זיכרון מחייה הקודמים ובלי אף ידע על היכולת הזאת. היו לה אפילו הורים אנושיים רגילים, דבר שהשאיר את הדוקטור מבולבל לגמרי בנוגע לשאלה איך היא יכולה לקום לתחייה פעם אחר פעם. דבר אחד בולט בנוגע ליכולת זו הייתה שבכל פעם שהיא תקום לתחייה, היא תאמר את המשפט "רוץ ילד חכם, וזכור", בהתייחסות לדוקטור (מקלטם של הדאלקים, אנשי השלג, הפעמונים של ג'ון הקדוש, הטבעות של אקהטן, מסע אל בטן הטארדיס).

קווי דמיוןעריכה

כל אחת מה'אוסוולדיות' המבוגרות שיתפו מספר קווי דמיון שהראו את העובדה שהיא הייתה אותה בת אדם, וההבדלים ביניהן נבעו אך ורק מהעובדה שגדלו בסביבות שונות. חלק מקווי הדמיון האלה היו הדבר ששיכנע את הדוקטור שהיא אותה האישה.

  • היא נראתה אותו דבר בכל פעם.
    • כל אחת מה'אוסוולדיות' המבוגרות היו זהות. למרות שהדוקטור מעולם לא ראה את פניה של אוסווין אוסוולד, הוא הבין מאוחר יותר שקולה זהה לזה של קלרה אוסווין אוסוולד.
  • שמה היה דומה בכל אחד מגלגוליה.
    • במהלך הרפתקאותיה עם הדוקטור, היא לקחה את השמות 'אוסווין אוסוולד', 'קלרה אוסווין אוסוולד', או בפשטות 'קלרה אוסוולד'.
  • היא הייתה חכמה הרבה יותר משאדם בזמנה אמור להיות.
    • כל אחת מה'אוסוולדיות' הייתה מסוגלת להבין סיטואציה מורכבת הרבה יותר ממה שאדם רגיל בזמנה היה מסוגל להבין. אוסווין אוסוולד וקלרה אוסוולד בייחוד היו האקריות מיומנות (למרות שקלרה אוסוולד קיבלה את היכולת הזאת ממיס קיזלט).
  • היא תמיד עבדה עם ילדים.
    • אוסווין עבדה כמנהלת בידור לילדים, קלרה הויקטוריאנית הייתה אומנת וקלרה אוסוולד הייתה מטפלת.
  • היא הייתה במצבה הנוכחי שנה לפני שפגשה את הדוקטור.
    • התרסקות האלסקה, ומותן של גברת לטימר ואם משפחת מייטלנד קרו כולם שנה אחת לפני שקלרה פגשה את הדוקטור.
  • היא חזרה על הביטוי "רוץ ילד חכם, וזכור".
    • אוסווין וקלרה הויקטוריאנית לחשו את אותו המשפט רגעים ספורים לפני שמתו. קלרה אוסוולד השתמשה באותו המשפט בשביל לזכור את סיסמת האינטרנט אלחוטי של ביתה המארח, 'ריחוז123'.
  • היא אהבה להכין סופלה.
    • אוסווין וקלרה הויקטוריאנית אהבו לאפות, ובייחוד לאפות סופלה. הדוקטור אף כינה את אוסווין 'נערת הסופלה' בגלל קרבתה אליהם.
  • היא דיברה על סנטרים גדולים.
    • אוסווין התבדחה על סנטרו הגדול של הדוקטור, וקלרה אוסוולד אמרה שאהבתו של אלק פאלמר לאמה גריילינג "בולטת כמו סנטר גדול".
  • היה לה קשר לאלסקה.
    • אוסווין הייתה על סיפון החללית אלסקה, וקלרה אוסוולד סיימה את לימודיה באלסקה.

מאחורי הקלעיםעריכה

  • קלרה חלקה את שם המשפחה 'אוסוולד' עם לי הארווי אוסוולד, האדם שחשוד היה בהתנקשות הנשיא קנדי ב-22 בנובמבר 1963, יום אחד לפני שדוקטור הו שודר לראשונה עם ילדה לא ארצית. שותפה של אוסווין אוסוולד בספינתה נקרא באופן דומה הארווי.
  • המצבה של קלרה הוקיטוריאנית משנת 1982 מראה שהיא נולדה ב-23 בנובמבר 1866 ומתה ב-14 בדצמבר 1892, מה שאומר שהיא לא רק חלקה את אותו "תאריך לידה" עם דוקטור הו, אלא גם מתה בגיל 26 - אותו הגיל בה דוקטור הו הייתה כאשר היא הורדה מהמסכים בשנת 1989. 26 היה גם גילה של ג'נה קולמן, ששיחקה את קלרה, כאשר היא החלה לגלם את התפקיד.
  • לקלרה התקשרו עוד מספר תאריכים הקשורים לדוקטור הו. ראשית, אם מחשבים את גילה, מגלים שהיא נולדה בשנת 1989, השנה בה הסדרה המקורית של דוקטור הוא בוטלה. שנית, אמה מתה ב-5 במרץ 2005, החודש בו הסדרה המחודשת של דוקטור הו שודרה לראשונה. הגילאים שלא כתובים בספר שלה, 101 מקומות לראות, בולטים גם הם; הראשון הוא 16 - 16 שנים חלפו בין סיום הסדרה המקורית לתחילת הסדרה המחודשת. השני הוא 23 - עונה 23 חזרה למסכים רק אחרי הפסקה זמנית של 18 חודשים.
  • מלווה ויקטוריאנית נוספת של הדוקטור, ויקטוריה ווטרפילד, התמודדה גם כן עם הדאלקים, האינטליגנציה הגדולה, לוחמי הקרח והסייברמנים. דגם הדאלק הישן ביותר שהופיע במקלטם של הדאלקים (סיפורה הראשון של אוסווין אוסוולד) הופיע במקור ברשע הדאלקים (סיפורה הראשון של ויקטוריה).
  • בדומה ללינדה מוס, אסטריד פת', ג'ני וריטה, קלרה הויקטוריאנית הוזמנה לטייל עם הדוקטור, אבל מתה לפני שהספיקה להגשים את ההצעה. למרות זאת, בניגוד לארבע הדמויות האחרות, הדוקטור נתן לה את מפתח הטארדיס. יתר על כך, מכיוון שקלרה טיילה מאוחר יותר בטארדיס, אפשר להגיד שהיא כן הגשימה את ההצעה, רק בחיים אחרים.
  • קלרה אוסוולד מספרת שבילדותה היא אבדה בבלקפול, שם ג'נה קולמן נולדה.
  • קלרה היא אחת משתי המלוות הטלוויזיוניות היחידות שגילו את שמו האמיתי של הדוקטור בשלב מסוים (הראשונה היא ריבר סונג); למרות זאת, זיכרונה של קלרה על השם נמחק זמן קצר מאוחר יותר. בנובלות הסדרה, המלווה סמנתה ג'ונס גילתה גם כן את שמו.
מלווים של הדוקטור האחד עשר
איימי פונד  • רורי וויליאמס  • ריבר סונג  • קאזרן סארדיק  • אביגיל פטיגרו  • מאדג׳, לילי וסיריל ארוול  • קלרה אוסווין אוסוולד

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית