FANDOM

במהלך מסעותיו בחלל ובזמן, הדוקטור אימץ לעצמו, ונקרא על ידי אחרים, במגוון רחב של שמות וכינויים. חלקם היו זמניים. חלקם, כמו השם ג'ון סמית, שומשו על ידי כמעט כל ההתגלמויות שלו. הדוקטור גילה את שמו האמיתי רק למספר מצומצם מאוד של אנשים, וביקש מאחרים לקרוא לו, בפשטות, הדוקטור.

שמו האמיתי של הדוקטורעריכה

מקור הכינויעריכה

"הדוקטור" לא היה שם, אלא כינוי. שמו האמיתי מעולם לא היה ידוע בציבור, והדוקטור נהפך לכינויו הקבוע. נרמז שכינויו ניתן לו על ידי בני דודיו בתור עונש על כך שהטיל חרפה על ביתו (פרוזה: לונגבארוו).

נאמר ששמו האמיתי של הדוקטור הוא לא ניתן להגייה, לפחות בשביל בני אדם. הוא אמר פעם לחוקר ששאל מה שמו האמיתי שהוא "לא יהיה מסוגל לבטא אפילו את ההברה הראשונה בשם" (פרוזה: ישועה).

אפילו כשהוא עמד פעמיים למשפט על ידי בני מינו, אדוני הזמן, הם כינו אותו רק בשם "הדוקטור" (משחקי המלחמה), למרות שהווייליארד, שהנחה את משפטו השני של הדוקטור (והיה, בעצמו, אחד מההתגלמויות העתידיות של הדוקטור), הודה ש"דוקטור" הוא רק כינוי (משפטו של אדון זמן). למרות זאת, בחירתו של הדוקטור בשם חלופי הוא לא דבר יוצא דופן אצל אדוני הזמן (קול התופים). הדוקטור שמר את שמו האמיתי מוחבא, למרות מספר "סריקות מוח" שעבר, בין אם התנדבותיות (הנערה באח) או כפויות (צופן שייקספיר).

אנשים שיודעים את שמועריכה

כשהדוקטור העשירי פגש אותה לראשונה, ריבר סונג טענה שהיא תכיר אותו בנקודה כלשהי בעתיד. היא הייתה אחד מהאנשים היחידים שיודעים, בוודאות, את שמו האמיתי. כדי לזכות באמונו ולהוכיח את העובדה שהיא מכירה אותו, היא לחשה את שמו באוזנו. הדוקטור נראה המום מנוכח העובדה שהוא כמעט אף פעם לא סיפר את שמו לאיש, ומאוחר יותר אמר לה, "יש רק סיבה אחת שאני אי פעם אומר את שמי לאדם, רק הזדמנות אחת שבה אני אוכל לעשות זאת" (יער המתים).

כשהיא נשאלה לשמו של הדוקטור השישי, פרי בראון אמרה שהדוקטור לא הסכים לומר לה את שמו, כי היא לא תוכל לבטא אותו (אודיו: החלקה לאחור).

מלוותו של הדוקטור השמיני, סמנתה ג'ונס, ידעה את שמו האמיתי. היא חשבה ששמו נשמע "חייזרי" וקשה לביטוי (פרוזה: היסטוריה לא טבעית, ילדי וונדרדקן).

שם אמיתיעריכה

הקריונייטית לילית, כאשר נכשלה בניסיון לפענח את שמו של הדוקטור העשירי אפילו בעזרת "כישוף" ששומש על ידי בני מינה, אמרה, "אין שם. למה שאדם יחביא את שמו בכזה ייאוש?" (צופן שייקספיר). כאשר בת האדםאוולינה, שבורכה ביכולות חיזוי, ניסתה לנבא את עתידו של הדוקטור, היא ציינה ששמו האמיתי "מוחבא" ממנה (שריפות פומפיי).

הדוקטור האחד עשר התבדח פעם ששמו האמצעי הוא "מזל רע", ושאנשים נהגו לנעוץ בו מבטים מוזרים כשהוא מילא טפסים (תסביך אלוהים).

לפי דבריו של דוריום מלדובר זמן מסוים אחרי עריפת ראשו, למסדר הדתי שנודע בשם "הדממה" היה עניין כלשהו בשמו של הדוקטור. הוא הסביר שאם הדוקטור יחיה מספיק, בשדות טרנזאלור, בנפילתו של האחד עשר, כששום יצור לא יכול לשקר או לשתוק, שאלה תישאל: השאלה הראשונה, שמוסתרת במקום גלוי לעין. השאלה היא "דוקטור הו?". כלומר, הדממה מנסים למנוע מהדוקטור לחשוף את שמו, כי הדממה תיפול כשהשאלה הראשונה תישאל ותינתן עליה תשובה (חתונתה של ריבר סונג).

רשימת כינוייםעריכה

במהלך חייו, כינויים ושמות רבים שומשו בידי אדון הזמן שידוע ביותר בשם הדוקטור.

הדוקטורעריכה

כמו שנאמר למעלה, השם ״הדוקטור״ בעצמו היה כינוי, למרות שזה היה הכינוי הרווח ביותר עם אדון הזמן הזה. הוא טען שהוא בחר את הכינוי הזה בעצמו בתור שם משני, שגרתי, בתרבות הגאליפריינית (קול התופים). גם כינוייו האחרים כללו לעיתים תכופות את השם ״דוקטור״ לפניהם, בתור שם תואר לרופא או מדען (חץ מהחלל החיצון וכו׳).

במהלך ההתגלמות האחד עשר שלו, הוא טען שהוא לא באמת יודע למה הוא ואחרים קוראים לו ׳הדוקטור׳ (הדייר).

ג׳ון סמיתעריכה

ג'ון סמית היה כינוי ששומש בידי הדוקטור לעיתים קרובות על כדור הארץ ובסביבת בני אדם כאשר שם אנושי סטנדרטי היה נחוץ. לעיתים, הקדים את השם התואר דוקטור, אך לא תמיד - לדוגמא, כאשר הוא הסווה את עצמו למורה בבית ספר או לפציינט בבית חולים (פגישת מחזור, סמית וג'ונס). השימוש הידוע המוקדם ביותר בשם זה קרה בזמן התגלמותו הראשונה של הדוקטור, כשהוא השתמש בכרטיס ספרייה תחת השם "ד"ר ג' סמית" בזמן שגר ברחוב טוטר ליין מס' 76 (הערפדים של וונציה), וגם בתור שם מזהה כאשר הוא רכש את האדמה בכתובת זו (פרוזה: סיפורם של הסמרטוט ואיש העצמות). בזמן התגלמותו השנייה, השם שומש בידי המלווה שלו, ג'יימי מק'קרימון (שלא ידע שהדוקטור כבר השתמש בשם זה בהתגלמותו הקודמת) (הגלגל בחלל). מאוחר יותר, בתחילת התגלמותו השלישי, הוא החל להשתמש בכינוי על בסיס קבוע, בעיקר כאשר עבד בכמא"א (חץ מהחלל החיצון ואחרים).

הדוקטור הפך את עצמו לפחות פעמיים לבן אדם והשתמש בשם ג'ון סמית. זה קרה בהתגלמותו השביעית (פרוזה: טבע האדם) והעשירית (טבע האדם, משפחת הדם).

שימושים ידועים ב״ג׳ון סמית״עריכה

180px-DocLibraryID.png

כרטיס הספרייה של הדוקטור, תחת השם ״דוקטור ג׳. סמית״. (הערפדים של ונציה)

תטא סיגמאעריכה

תטר סיגמא (ΘΣ) היה הכינוי של הדוקטור כשלמד באקדמיית אדוני הזמן על גאליפריי (גורם יום הדין, משמר האושר, קומיקס: פלאשבק).

האותיות תטא סיגמא (ΘΣ) נראו גם במודעה שריבר סונג השאירה לדוקטור על הצוק העתיק ביותר ביקום על הכוכב העתיק ביותר ביקום (הפנדוריקה נפתחת).

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית