FANDOM

הדוקטור
Headshot-matt-doctor.jpg
כינויים עיקריים כינויים של הדוקטור
גזע אדון זמן
מקום מוצא גאליפריי
הופעה ראשונה סוף הזמן
הופעות רשימת הופעות
ייתכן שאתה מתכוון לגרסת הגנגר של הדוקטור הזה.

הדוקטור האחד עשר היה ההתגלמות האחת עשרה של אדון הזמן הבוגד הידוע בתור הדוקטור. אפילו שהוא היה מאוד חייזרי בהשוואה להתגלמותו הקודמת, הוא שמר על המרץ שלו להגן על היקום.

במהלך הרפתקאותיו, הוא סיכל נסיונות התנקשות רבים בחייו שבוצעו על ידי הדממה, שרצו להשאיר את השאלה ללא תשובה, תוך כדי כך שהוא גורם להם לחשוב שהצליחו. הוא מחק כל אזכור לעצמו מכל בסיס נתונים ביקום.

הוא השיג משפחה חדשה כאשר נישא לריבר סונג, בתם של המלווים שלו, איימי פונד ורורי וויליאמס. למרות זאת, הוא איבד את איימי ורורי מנגיעתו של מלאך בוכה, מה שגרם לו לפרוש ולהתיישב בלונדון הויקטוריאנית.

שם, הוא פגש גרסא נוספת של אישה שחשב שמתה מזמן, קלרה אוסווין אוסוולד. כאשר זו מתה גם כן, הדוקטור התמלא מרץ לגלות מי היא האישה המסתורית שמתה פעמיים, וכאשר מצא אותה, הוא הפך אותה למלוותו.

ביוגרפיה עריכה

הטרמה עריכה

לאחר ששחרר את האוד מעבדות, לדוקטור העשירי נאמר ע"י אוד סיגמה שה"שיר" שלו חייב להסתיים בקרוב  (כוכב האוד). בלונדון,  ב-24 בדצמבר 1851, הדוקטור העשירי פגש בבן אדם בשם ג'קסון לייק שהאמין שהוא הדוקטור בגלל שימוש בחותמת מידע שהכילה מידע על הדוקטור. הדוקטור חשב שג'קסון יכול להיות ההתגלמות הבאה שלו, או אחת מאוחרת יותר. אולם, התברר מאוחר יותר שהוא לא שום התגלמות של הדוקטור (הדוקטור הבא). אשה מגדת עתידות בשם כרמן חזתה מראש לדוקטור שבקרוב הוא יתחדש, אומרת לו ש"הוא ינקוש ארבע פעמים" (כוכב המתים). מאוחר יותר בחייו, הדוקטור העשירי ראה את ההתחדשות הבאה האמיתית שלו בחלום (קומיקס: לישון, לצרוח כבדרך מקרה).

התחלות חדשות עריכה

Regen energy.jpg

הדוקטור החדש נושם אנרגיית התחדשות (השעה האחת עשרה).

לאחר שספג כמות עצומה של קרינה ממקור כוח גרעיני, הדוקטור העשירי התחדש בטארדיס שלו. האנרגיה שהשתחררה גרמה נזק עצום לספינה. לאחר שבתחילה התמקד בצורה החדשה שלו, הוא לא הבין מיד שהטארדיס עלתה באש ועמדה להתרסק. כשהוא כן הבין, נראה שהוא נהנה מהמתח שבמצב, צועק בשמחה "ג'רונימו!", כשהטארדיס צנחה אל הארץ (סוף הזמן). 

לאחר שהתרסק בלדוורת' בשנת 1996, הדוקטור פגש את אמיליה פונד, ילדה סקוטית קטנה ובודדה עם סדק מסתורי בקיר חדר השינה שלה. חייזר בשם אסיר אפס ברח מהצד השני של הסדק. לפני שהדוקטור יכול היה לחקור לעומק, פעמון התקלה החזיר אותו בחזרה לטארדיס מכיוון שהמנועים היו בסכנה הדרגתית של הקיום. 

הדוקטור הבטיח לאמיליה שהוא יחזור בעוד חמש דקות ויקח אותה שתטייל איתו. למרבה הצער, הוא בטעות הגיע 12 שנים מאוחר יותר. הוא שכנע את אמיליה שכעת מבוגרת לעזור לו ללכוד את אסיר אפס ולהביאו לאטראקסי, בכדי להימנע משריפת כדור הארץ. לאחר הבסתו של אסיר אפס, הנזיפה באטראקסי והגניבה של חליפה חדשה, הדוקטור עשה טיול קצר לירח לפני שחזר לאיימי (כך אמיליה אוהבת לקרוא לעצמה עכשיו) והציע לה להצטרף אליו למסעות. הוא בטעות חוזר שנתיים מאוחר יותר. איימי הצטרפה אליו, והוא הסכים לבקשה שלה שיחזיר אותה לבוקר שאחרי - בלי שידע שהגיע לילה לפני החתונה שלה (השעה האחת עשרה).

לא עוד לבד עריכה

במסע הראשון שלהם, הדוקטור לוקח את איימי לחללית בריטניה במאה ה-33. אמנם תחילה הוא סירב להתעניין בעניינים שקורים על הספינה, מה שגרם לדוקטור לפעול הייתה ילדה במצוקה. בזמן חקירתו על הסיבה לכך שמבוגרים מתעלמים לחלוטים מהילדה הלגמרי-מסכנה, הדוקטור למד שלוויתן כוכבים מניע את הספינה אך מענים אותו. עם עזרתה של ליז 10, איימי והדוקטור משחררים את היצור, שעדיין היה לו הרצון להניע את החללית. הוא היה אגדה לליז 10 לאור כל פעולות הגומלין עם המלוכה. כשהתכונן לעזוב, הדוקטור קיבל שיחת טלפון מחברו הוותיק ווינסטון צ'רצ'יל, שמבקש ממנו עזרה (המפלצת שמתחת).

Grim11VictoryDaleks.jpg

הדוקטור הזועף חוזה בחזרתם המחודשת של אויביו הישנים (ניצחונם של הדאלקים).

איימי והדוקטור מגיעים כחודש לאחר הקריאה בכדי לגלות שני דאלקים מחמשים את בריטניה נגד הצבא הנאצי במלחמת העולם השנייה. הם גם שכנעו את פרופסור אדווין ברייסוול שהוא יצר אותם. בזמן נסיונו של הדוקטור לגרום לדאלקים לחשוף את הטבע האמיתי שלהם, הוא נפל קורבן למלכודת שלהם; הוא סיפק עדות לדאלקים שאפשרה להם להשתמש במכשיר אב קדמון בכדי לבנות מחדש את הגזע שלהם. כשכופים עליו לבחור בין אם להציל את כדור הארץ מלהיות מושמד ע"י נשייה קוואנטית, שהושתלה בתוך ברייסוול, או לחסל את הדאלקים לתמיד, הדוקטור בחר בכדור הארץ ונתן לדאלקים לברוח דרך מסדרון זמן. לאחר שנפרד מברייסוול ומווינסטון, הוא היה מבולבל שאיימי לא זיהתה את הדאלקים אפילו שהיא הייתה חיה בזמן המלחמה במפל מדוזה (ניצחונם של הדאלקים).

לאחר מכן הדוקטור מנע מהסיי מלהאריץ את כדור הארץ לעולם מימי בכדי להשתמש בו כישוב מרוחק בזמן מלחמה שלהם עם כוכב אחר ב-1864 (אודיו: הרכבת הדוהרת).

הדוקטור הגיע לכדור הארץ ב-2010, ומצא אסטרונאוט במרכז קניות. הוא ואיימי הלכו לירח כדי לחקור. עם עזרתו של פרופסור ג'קסון, הדוקטור הצליח למנוע מהטאלריאנים דמויי הג'לי להשתלט על גופותיהם של בני האדם שבבסיס. לאחר שהוא מוציא את ג'קסון מכך שהיה במצב שליטה ע"י שטיפת מוח, ג'קסון מרסק את החלונות הגדולים של המשרד, הורג את הטאלריאנים בעזרת אטמוספירה נמוכה, ובנוסף, לתדהמתו של הדוקטור, מקריב את עצמו בו זמנית (פרוזה: אפולו 23). הטיול הבא שלהם מביא אותם לאסטרואיד עשוי זבל שידוע בשם גייר. שם, הם פוגשים בסיטון ובחברה פרימיטיבית של בני אדם; הם האמינו שהם היו על כדור הארץ. הדוקטור ניסה לשכנע אותם שהם לא, והוא ניסה להציע להם שהוא יציל אותם מפצצה שהסיטון התכוונו להשתמש בה כדי לפוצץ את גייר. ללא הצלחה, הוא פגש בדירק סליפסטרים, אויב ותיק, בחיפושיו אחרי החפץ (מפתח המיימון) שמחזיק את גייר ביחד. אף על פי שהצליח לעצור את דירק, הדוקטור הרגיש מלא חרטה על כך שלא הצליח להציל את בני האדם (פרוזה: ליל בני האדם).

הדוקטור סומן כמטרה ע"י עלוקות חלל. עם עזרתו של ילד בשם סטפן, הוא מצליח לסכל את מזימתן לעכל את המין האנושי (קומיקס: מתקפת עלוקות החלל!). 

ממש לאחר מכן, הדוקטור טייל לקזינו טראנס-וגאס, ואתגר את איש העסקים הקרימינלי הארברט קרימפ במשחק קלפים וחילץ קבוצה של עבדים (קומיקס: היד המנצחת).

הוא גם כן חזר לספרייה הגדולה ביותר ביקום והביס צבא של מפלצות ספרים (קומיקס: כרוך, נלחם בחובבי מהירות חייזריים ב-1959 (קומיקס: שגעון ב-M1!), הציל קבוצה של יצורי ציפורים חינניים (קומיקס: רטטים רעים) ופגש סוכן ממימד אחר ומנע מקריעת כדור הארץ לחלקים בשנת 1885 (קומיקס: מתקפת מסילות).

הדוקטור אחד כך לוקח את איימי לניו יורק כדי לאכול את ההמבורגרים הטובים ביותר בכל ההיסטוריה, והוא אפילו קנה את הרחוב בו הם נמכרים כדי לקבל אותם בחינם. אולם, תשומת הלב שלו הופנתה לממותה מופשרת שגורמת הרס; מאוחר יותר התברר שזו חללית שמוטסת ע"י הויקוידים שגובהם שבעה סנטימטרים. הם לכדו את הדוקטור, מתכננים להשתמש בו וחטפו בני אדם ככורים משועבדים. לאחר שחולץ ע"י איימי, הדוקטור הפך את המשגר שלהם ושלח את הויקיודים בחזרה לכוכב הבית שלהם (פרוזה: הצבא הנשכח). 

Amy-river-song.jpg

הדוקטור מתאחד עם חברה מסתורית (זמן המלאכים).

האיחוד עם ריבר סונג עריכה

לאחר שגילה קופסה ביתית שמכילה את כרטיס הביקור של החברה העתידית ריבר סונג במוזיאון במאה ה-171, הדוקטור פגש מחדש גרסה צעירה של ריבר, והובל אל ציד יחד איתה ועם הכנסייה אחר מלאך בוכה במאה ה-51. צבא שלם של מלאכים חיכה להם במורטריום באלפבה מטרקסיס, שנודע כ"מבוך המתים", כשהם בהדרגה מתחילים לחיות בגלל המנועים של הספינה המרוסקת. הדוקטור ירה גלובוס כוח משיכה (זמן המלאכים), והוא וחבריו סגו אל מה שרידי הביזנטיום.

בפנים, הם גילו סדק בזמן שגדל וגדל ודומה לאחד שבלדוורת'. סריקה הראתה שהוא נגרם מפיצוץ גדול בזמן ובחלל, שקרה ב-26 ביוני 2010. בידיעה שהמלאכים הם אירוע מסובך בזמן-חלל שיכול בקלות לסגור את הסדק, הדוקטור חיכה שהם ירוקנו את הכוח של הביזנטיום עד שכוח המשיכה המלאכותי ייפסק והמלאכים ייפלו אל הסדק. בזמן ההרפתקה הזו, האב אוקטביאן ייעץ לדוקטור שלא לסמוך על ריבר סונג, והוא מגלה שהיא בכלא לאחר משפט מאחר והיא הרגה  "גיבור לרבים". אך זהות הגיבור נשארת לו כתעלומה שיפתור בעתיד, כמו גם את זהותה של ריבר עצמה (בשר ואבן).

הטיולים עם איימי ורורי עריכה

לאחר שהבין שאיימי מתחתנת ונלחם בהפרעה המינית שלה (בשר ואבן), הדוקטור אוסף גם את הארוס שלה, רורי וויליאמס. הוא לקח אותם לונציה כמתנת חתונה, אבל הם מוצאים שם "ערפדים", ובראשם רוזאנה קלויירי. בחקירה, הוא מגלה שהם בעצם חייזרים שבאים מהכוכב סטורניאן וברחו מ"הדממה" דרך סדק בזמן; הם המירו בנות אנוש והפכו אותן לבנות כלאיים בעזרת עירויי דם בכדי להפוך אותן למתאימות להתרבות עם בניה של רוזאנה. לאחר שהבנות נהרגות בפיצוץ, הדוקטור לא יכול היה למנוע מרומאנה לבצע התאבדות ע"י כך שנתנה לבנים שלה לאכול אותה.

Doctor in venice.jpg

הדוקטור בונציה (הערפדים של ונציה).

בזמן שעזב את ונציה, הדוקטור הפך מודאג מאחר והשוק הרועש והסואן בו החנה את הטארדיס היה כעת ריק; לא ניתן היה לשמוע דבר מלבד דממה (הערפדים של ונציה).

הדוקטור פגש בספינה עם טכנולוגיה גלאמורית שהוא פגש כבר לפני כן בהתגלמות קודמת. היא גילה שאוליבר מארקס הפך להיות האחראי על נכסי הספינה ויצר מציאות שקרית בה הוא נישא לאהובתו, דייסי. הדוקטור פגש בוויב פעם נוספת ועזר לתקן את הספינה שלהם (פרוזה: מרדף גלאמור).

לאחר מכן הדוקטור הגיע לעיר מזויפת עם רובוטים מתנקשים במסווה ותושבים; פצצה הייתה צריכה להשמיד אותם. כשהיא הייתה צריכה להתפוצץ ולהשמיד אותם יחד עם הרובוטים, הדוקטור השתמש בטארדיס כדי לקחת את הפצצה אחורה בזמן בכדי לפזר את הכוח שלה. הוא לבסוף נכנס לבסיס הצבאי ממנו הרובוטים מגיעים ומזהיר אותם מפני התקרית שהרובוטים ייצרו, מונע מהמדען שיצר אותם להיהרג. עם המעשה הזה, הדוקטור מחלץ את מלוויו מהרובוטים ומאפשר לפצצה, כעת כשכמות עצומה מהכוח שלה נעלמה, להתפוצץ (פרוזה: כוח גרעיני).

בטיול לגית', הדוקטור מגלה שהחברה של העיר שינתה את הממשל, ממשל פוליטי לממשל מלכותי. זה נגרם בשל דרקון עשוי אנאמור, מינרל שאנשים רוצים שיהיה בבעלותם עד לנקודת קלפטומניה. גם המבשר וגם המווסתת טענו שהמכשיר שייך להם ולא למלך השקרי. הדוקטור למד שהמווסתת ואנשיה היו פעם עבדים לאדונים החדשים המנוחים של המבשר בגלל האנאמור. הוא אפשר לו להילקח עם המבשר, מחזיר את גית' למצבה הנורמלי; אולם, הם יצרו ברית עם המווסתת בכדי למנוע סכסוכים עתידיים (פרוזה: דרקון המלך).

לאחר מכן הדוקטור ביקר בקניה של שנת 2013 והציל חווה ואת בעליה מצרעות ענקיות (קומיקס: בזז!).

התגלמויות של הדוקטור
1  • 2  • 3  • 4  • 5  • 6  • 7  • 8  • 9  • 10  • 11
הצופה  • ואליארד  • אדון החלומות  • סודו של הדוקטור

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית